Zadania, które zrealizowano w listopadzie przedstawiają się następująco:
- C – Celinka. Kolorowanka, której pola można zakolorować po wykonaniu odpowiednich ćwiczeń.
- G – Gimnastyka buzi i języka. Memory – ćwiczenia warg, języka, policzków.
- M – Magiczne pudełko. Losowanie przedmiotów i wykonanie ćwiczeń dźwiękonaśladowczych.
- S – Smok. Wykonanie smoka z rolki i bibuły. Dmuchanie by wprawić go w ruch.
- Z– Zgadywanki słuchowe. Rozpoznawanie dźwięków wykonywanych przez prowadzącego lub z odtwarzacza multimedialnego.
Powyższe zadania zostały realizowane w oparciu o bloki tematyczne realizowane
w szkole podstawowej:
- Czas zadumy- dzieci nazywały, wskazywały i prezentowały różne emocje, uczyły się naśladownictwa mimiki oraz ćwiczeń artykulacyjnych usprawniając wargi, język, policzki. Uczniowie koncentrowali się na grze memo, ćwicząc swoją uwagę, pamięć i mowę.
- Nasza Ojczyzna- podopieczni poznawali piękno naszego kraju, a w szczególności miasta Kraków. Na zajęciach wykonywali symbol tego miasta, czyli smoka wawelskiego. Zadaniem uczniów było również wprawienie go w ruch poprzez odpowiednie dmuchanie. Dzięki czemu utrwalali prawidłowy oddech: wdech nosem i wydech ustami.
- W moim domu- podczas zajęć nazywaliśmy pomieszczenia i domowników. Uczniowie słuchali, rozpoznawali, nazywali różne odgłosy, które można usłyszeć w domu. Poznali koleżankę Celinkę, dookoła, której też słychać różne dźwięki.
- Ze świata zwierząt- Magiczne pudełko skryło różne zwierzęta, które losowali uczniowie, wykonując ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
- W świecie muzyki- podopieczni rozpoznawali zagadki słuchowe. Nazywali prezentowane
z odtwarzacza cd dźwięki i odgłosy. Dzieci uczyły się naśladownictwa werbalnego
i ruchowego.
Opracowała: mgr Agnieszka Lehmann