Miesiąc matematyki, to szkolna akcja mająca zachęcić wszystkich do utrwalania wszelkich umiejętności z zakresu matematyki w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla wszystkich uczniów do przypomnienia i utrwalenia obliczeń w zakresie stu, posługiwania się pojęciami matematycznymi oraz doskonalenia umiejętności sprawnego i precyzyjnego posługiwania się przyborami geometrycznymi.
Od 1 marca w całej szkole zapanowała MATEMATYKA 🙂 Było to widoczne w klasach i na szkolnych korytarzach. Utworzony został „matematyczny kącik”, w którym można było śledzić zadania – wyzwania na kolejne dni oraz zadania tygodnia. Każdy z uczniów mógł potrenować obliczenia, wykazać się poczuciem estetyki, pomysłem podczas wymyślania słów z zastosowaniem liczby „pi” i przede wszystkim wypracować systematyczność w śledzeniu i wykonywaniu kolejnych zadań. Pokonywanie kolejnych etapów zadaniowych ukazywało uczestnikom piękno matematyki i jej przydatność w życiu codziennym. Uczniowie z dużym zaangażowaniem wykonywali kolejne zadania, zgodnie z poleceniem i wrzucali rozwiązania do pudełka odpowiedzi w wyznaczonych terminach. Niecierpliwie oczekiwali na kolejne wyzwania.
Bardzo ważnym wyzwaniem dla wszystkich był, obchodzony 12 marca, Dzień Matematyki: http://www.zsswolsztyn.pl/dzien-matematyki-2/
W każdym tygodniu ogłaszane były zadania tygodnia, a dodatkowo były zadawane zadania – wyzwania, w których należało wykazać się umiejętnością liczenia i zaprezentować swoje rozwiązanie w sposób ciekawy i estetyczny. Niektórzy na prawdę starali się…
Podczas wykonywania zadań uczniowie między sobą rywalizowali, współpracowali i przede wszystkim doskonalili swoje umiejętności. O efektach pracy informowała systematycznie aktualizowana TABELA WYNIKÓW, dzięki której ostatecznie poznaliśmy najaktywniejszych matematyków szkoły.
NAJAKTYWNIEJSI
podczas miesiąca matematyki:
Imię i nazwisko |
klasa |
SUMA PUNKTÓW |
MIEJSCE |
Jakub Konieczek |
VII |
54 |
I |
Aleksandra Skrzypczak |
VII |
48 |
II |
Dawid Wittchen | IIg | 47 |
III |
Najciekawszym zadaniem dla nas było zadanie konkursowe: W roli głównej liczba „pi”.
W tym zadaniu musieliśmy wymyślić i zilustrować słowa, w których „pi” można zastąpić symbolem liczby.
Wielu uczniów wykonało plakaty, które były ciekawe i staranne. Wśród słów znalazły się pisanki, pirat, Pipi, piłka, itp.
Najciekawszą pracę wykonał Mateusz Całka:
Uważamy, że podczas rywalizacji w Miesiącu Matematyki wielu uczniów uwierzyło, że matematyka naprawdę jest fajna i ciekawa 🙂 a zadania zachęciły nas do dalszej nauki.
Brawa dla wszystkich!!!
Opracowały: Dżesika Hantsch i NataliaAdamczak –ucz. kl. VII
pod kierunkiem R.M.Brychcy