W październiku i listopadzie 2024 r. uczniowie kl. 7b oraz kl. 8a w ramach zajęć języka polskiego realizowali projekt edukacyjny „Podróże Małego Księcia, czyli o poszukiwaniu wartości”.
Głównym celem projektu było odkrywanie ponadczasowych wartości zawartych w treści lektury obowiązkowej oraz promowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
W ramach realizacji projektu uczniowie wyszukiwali w Internecie, encyklopedii oraz słowniku synonimów pojęcie: wartość, a następnie stworzyli mapę myśli do tego pojęcia. Uczniowie oglądali również film pt. Mały Książę – opracowanie oraz wyszukiwali w treści lektury „Mały Książę” Antoine de Saint-Exupéry potrzebne informacje o bohaterach, których spotkał podczas podróży tytułowy bohater. Z zaciekawieniem oglądali prezentację Mały Książę i jego wędrówka po planetach – lekcja. Zgromadzoną wiedzę wykorzystali do wykonania pracy plastycznej nawiązującej do podróży Małego Księcia i poszukiwanych wartości, jakimi okazały się: przyjaźń, wzajemna pomoc, zaufanie, dobroć, troska, obecność drugiej osoby.
Efektem końcowym projektu było wspólne z nauczycielem opracowanie przez uczniów planu mini wystawy z indywidualnymi oraz grupowymi pracami uczniów. Zadanie to sprzyjało rozwijaniu kreatywności i twórczego myślenia oraz budowaniu więzi koleżeńskich.
Podczas realizacji projektu wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” (aparat cyfrowy, komputer).
Drodzy Uczniowie kl. 7b oraz kl. 8a!
Dziękuję Wam za wspólną „podróż z Małym Księciem”, zaangażowanie w realizację zadań projektowych. Udowodniliście, że potraficie współpracować w grupie, zaplanować własną pracę oraz odkrywać ponadczasowe wartości zawarte w treści lektury szkolnej.
Oprac.: mgr Magdalena Biniak