„W świecie emocji” – projekt edukacyjny

W dniach 18 lutego 2025r. do 28 lutego 2025r. uczniowie klasy 1au brali udział w projekcie edukacyjnym „W świecie emocji”. Głównym celem projektu było rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie podstawowych uczuć i emocji oraz kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań. W ramach jego realizacji omawiali takie tematy jak: „W świecie emocji” – w trakcie zajęć prowadzonych przez szkolną psycholog Panią Magdalenę uczniowie wysłuchali opowiadania pt. ”Kolorowy potwór”. Była to historia kolorowego potworka, któremu pomieszały się uczucia i małej dziewczynki, która pomogła mu je uporządkować w słoikach. „Co mówią nasze twarze?” – uczniowie przyglądali się swoim lustrzanym odbiciom i próbowali za pomocą mimiki twarzy ukazać daną emocję. „Co czuję gdy…?” – uczestnicy wsłuchiwali się w opisy sytuacji, których doświadczali bohaterowie krótkich opowiadań. Ich zadaniem było określenie jaki wpływ na to co czujemy mają niektóre sytuacje, przedmioty i osoby. „Nieprzyjemne emocje i sposoby radzenia sobie z nimi” – dzieci uczyły się, jak można wyrażać, a jak nie można wyrażać złości. Poznały różne sposoby radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami. „Lekcja o emocjach” – w ramach realizacji tego tematu uczniowie wybrali się na lekcję do biblioteki pedagogicznej w Wolsztynie. „Jak się dzisiaj czuję? – uczestnicy wykonali z masy solnej i ziaren kawy emotki przedstawiającej towarzyszące im danego dnia emocje. W ramach podsumowania projektu uczniowie poprzez platformę Wordwall uczestniczyli w różnego rodzaju quizach: między innymi „Koło fortuny”, „Połącz w pary.”, „Jak się czuję, gdy…” Dzieci wykonały również własne słoiki emocji. Uczniowie z zaangażowaniem brali udział w proponowanych aktywnościach, co wpłynęło na osiągnięcie oczekiwanych efektów. Uczniowie wiedzą, co to są emocje. Poszerzyli zakres słownictwa biernego i czynnego związanego z emocjami. Potrafią bardziej świadomie przeżywać własne emocje- czyli potrafią je rozpoznać i nazwać. Poznali sposoby na radzenie sobie z emocjami. Dostrzegają i próbują rozumieć zachowania innych dzieci. Coraz częściej przejawiają właściwe zachowania społeczne, co skutkuje lepszymi relacjami w grupie.

Opracowała: mgr Weronika Szukała

Napisano w Aktualności

Opcje dostępności